*24 Απριλίου 1957.
Η άφιξη του πρώτου Comet 4B στην Αθήνα. Πίσω από τον κυβερνήτη
Παύλο Ιωαννίδη, ο
συγκυβερνήτης Κώστας Ανταχόπουλος.
Γράφει
ο κ. ΠΑΥΛΟΣ Ι. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ*
Στις αρχές του 1956 ο τότε πρωθυπουργός
Κωνσταντίνος Καραμανλής κάλεσε τους εφοπλιστές Αριστοτέλη Ωνάση και Σταύρο
Νιάρχο να επενδύσουν στην Ελλάδα στους τομείς των ναυπηγείων και των
αεροπορικών συγκοινωνιών.
Φυσικό
θα ήταν να προτιμήσουν τον τομέα των ναυπηγείων δεδομένου ότι και οι δύο
διέθεταν σημαντικούς στόλους στην ποντοπόρο ναυτιλία. Παρόλα ταύτα όμως, ο
Αριστοτέλης Ωνάσης επέλεξε να επενδύσει στις αεροπορικές συγκοινωνίες και στις
30 Ιουλίου 1956 υπέγραψε τη σύμβαση εκμεταλλεύσεως των ελληνικών αεροπορικών
συγκοινωνιών με την ελληνική κυβέρνηση, η οποία κυρώθηκε με το νομοθετικό
διάταγμα 35/6 στις 6 Οκτωβρίου του ίδιου χρόνου.
Οι
αεροπορικές συγκοινωνίες ήταν ένας εντελώς καινούργιος τομέας γι’ αυτόν. Τον
οδήγησε σ’ αυτόν η έμφυτη τάση του να δημιουργεί και να πρωτοτυπεί
επιχειρηματικά. Θα ήταν ο δεύτερος ιδιοκτήτης αεροπορικής εταιρείας παγκοσμίως
μετά τον Howard Hughes ιδιοκτήτη της αμερικανικής εταιρείας TWA.